De juiste woorden voor jouw verhaal

Sprekende journalistieke artikelen

De impact die journalistieke artikelen op hun op lezers hebben, is enorm. Dat komt met name omdat artikelen in kranten en tijdschriften 9 van de 10 keer objectief zijn, en een onafhankelijk beeld geven van de situatie. Ze stralen daardoor vertrouwen uit. Bedenk je eens wat dat betekent als jouw onderneming hierin de hoofdrol speelt? Of jouw product of dienst?

Journalistieke artikelen van Zinnen aan Zee:

N

hebben verrassende invalshoeken

N

houden de aandacht van de lezer vast

N

verpakken je boodschap op speelse wijze

N

maken de lezer nieuwsgierig naar jou

N

zijn vrij van taal- tik en spelfouten

N

zijn minstens zo effectief als advertenties

N

komen betrouwbaar over

N

zijn mooi om te delen, want wie schrijft, die blijft

Tip:
‘Elke onderneming heeft verschillende nieuwswaardige momenten. Denk aan jubilea, de reden waarom je je onderneming bent gestart en bijzondere nieuwswaardige ontwikkelingen. Met aantrekkelijke artikelen hierover, wek je de sympathie van jouw doelgroep.’

Journalistieke genres, media en connecties

Zinnen aan Zee schrijft in verschillende journalistieke genres. Van columns, verslagen, interviews, achtergrondverhalen, reportages, nieuwsberichten tot nieuwsverhalen. Elk onderwerp kun je in verschillende genres beschrijven. Welke daarvoor het meest geschikt is, hangt af van het doel van het artikel, het medium en de beoogde doelgroep. Dat hoef je allemaal niet zelf te bedenken. Zinnen aan Zee denkt daarin gericht met je mee. Wij hebben jarenlange ervaring met schrijven en herschrijven van journalistieke artikelen in diverse media.

Free publicity verwerven

Anders dan een advertentie, kan een goed geschreven artikel je free publicity opleveren. Dat betekent dat je niet betaalt om in een krant of tijdschrift te komen. Nog niet zo lang geleden was dat erg moeilijk. De eigenwijze journalisten op de redacties schreven de stukken liever zelf. Nu tijd en mankracht schaars is, plaatsen krant en tijdschriften maar wat graag goed geschreven journalistieke artikelen. En dat vergroot jouw kansen. Hoe je aan die free publicity komt? Laat dat maar aan ons over.

Wat anderen zeggen

‘Juridische teksten buigt Zinnen aan Zee met een schijnbaar gemak om naar een goed en leesbaar verhaal, zelfs smeuïg hier en daar. Tot dusverre heb ik de hoofdredacteur nog niet bekend dat ik niet zelf zorg voor die Libelle-touch. Tegelijkertijd zijn de columns literaire hoogstandjes dankzij die input. Maar eens zal ik uit de kast moeten komen: Zinnen aan Zee zit erachter.’

Mireille Bosscher, Bosscher-Advies

‘Sinds een jaar werk ik zeer regelmatig samen met June van Zinnen aan Zee. Ik heb haar ervaren als een betrokken persoon, die stevig doorvraagt in interviews en deze antwoorden weet te vertalen in toegankelijke, aansprekende teksten. Altijd bereid mee te denken en met een flexibele opstelling.’

Vanessa Dobbe, Rabobank Regio Den Haag